با توجه به آنکه یکی از عوامل اصلی انتقال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ، عرضه پرندگان زنده غیرمجاز می باشد ؛ رئیس شبکه دامپزشکی میبد از اقدام جدی این شبکه برای مقابله با این موضوع خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد : عرضه مرغ زنده توسط برخی فروشندگان سیار، در بازارچه خدیجه خاتون شهر میبد با وجود مخاطرات فراوانی که برای سلامت افراد جامعه دارد ؛ سال‌هاست که همچنان به کار خود ادامه می دهد . در همین راستا رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان میبد از طرح‌ریزی اقدامی جدید برای مقابله با عرضه مرغ زنده در شهرستان خبر داد و گفت :  به منظور کاهش خطرات ناشی از بیماری‌های احتمالی که توسط ماکیان منتقل می‌شود ؛ با عرضه‌کنندگان مرغ زنده به طور جدی مقابله می شود.

محسن کریمی اظهار کرد : در این اقدام ، به منظور حفاظت از سلامت مردم و کاهش مخاطرات بهداشتی ، مرغ‌های بدون پیشینه بهداشتی مشخص جمع آوری و نسبت به پیگیری  از طریق مراجع قضایی اقدام می شود .

وی ضمن بیان اینکه با تلاش همکاران دامپزشکی و همراهی دیگر ارگان های مربوطه از عرضه هرگونه مرغ زنده غیر مجاز در سایر نقاط شهر جلوگیری شده است ؛ افزود : تنها بازارچه خدیجه خاتون به عنوان یک معضل می باشد ؛ که برای رفع این مشکل از چندی پیش اطلاع ‌رسانی کامل مبنی بر غیرمجاز این اقدام ، از طریق رسانه های شهرستان انجام گرفته و  علاوه بر آن به افرادی که اقدام به عرضه مرغ زنده می کنند ؛  اخطارهای لازم صورت گرفته است.

 رییس شبکه دامپزشکی شهرستان میبد گفت : یکی از نکات مثبت این اقدام ، استمرارآن است . به این منظور اجرائیات شهرداری و نیروی انتظامی بصورت دائم در شهر گشت زنی کرده و مراکز غیرمجاز را شناسایی و اقدامات قانونی را در این خصوص بعمل می آورند .

نامبرده افزود : تمهیداتی در نظر گرفته شده است تا اگر عرضه‌کنندگان غیرمجاز مرغ زنده تمایل داشته باشند ؛ کارشان را از طریق قانونی ، پس از بهداشتی کردن محیط ، اخذ مجوزهای مربوطه و حمل مرغ از مزارع پرورشی معتبر با گواهی حمل بهداشتی ادامه دهند.
این مقام مسئول در پایان از مردم فهیم میبد خواست : با توجه به مخاطرات زیاد این اقدامات ، از خرید هر گونه طیور زنده از مراکز غیر مجاز خوداری نمایند .

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا